نویسنده: عبدالحمید نوروزی
ضررهای ترک کار بر اقتصاد اسلامی
ترک کار پیامدهای بد و گستردهای را بر دین، جامعه و اقتصاد اسلامی میگذارد؛ از جمله:
الف. مختل کردن دین و عقیده؛
ترک کار به فقر میانجامد و از اثرات منفی فقر در دین شخص این است که وی را به دروغ و وعدهخلافی وا میدارد، چنانکه پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوسلم میفرماید: «إنّ الرجل إذا غَرِمَ، حَدَّثَ فَکَذَبَ، وَوَعَدَ فأخلَفَ»؛ (وقتی انسان بدهکار شود، دروغ میگوید و وعدهخلافی میکند.)
دین اسلام با ایجاد کار، خطرات بیکاری را برطرف ساخته و از متأثر شدن عقیده، اخلاق و سلوک افراد جامعه حفاظت نموده است؛ این ابتکار منجر به حفظ خانواده و کار و اهمیت آن در رشد اقتصاد اسلامی جامعه میگردد و بر استقرار و تمسک و اخوت افراد جامعه میافزاید.
ما مسلمانان هنگامیکه کار را ترک میکنیم، غالباً مجبور به استخدام افراد مختلف اجنبی میگردیم که از ملتها و ادیان مختلفی میباشند و برای انجام کار مسلمانان فرستاده میشوند؛ تحقیقات نشان داده است که اکثر این کارگران خارجی در راستای اهداف خاصی و با حمایت سازمانها و مؤسسات کشورهای بیرونی که دشمنی دیرینهای با مسلمانان دارند، در کشورهای اسلامی مشغول به کار میشوند تا از این طریق به ضرر مسلمانان و برای افساد آنها بکوشند و یا علیه اهل اسلام تجسس نموده و اسرار و نوایا و نقاط ضعف و قوت ایشان را دریابند. این برنامه از سوی همان کشورها و مؤسسات طرحریزی و برنامهریزی شده است.
ب. برتریجویی گستردهی دشمنان اسلام علیه اقتصاد اسلامی؛
اگر مسلمانان از کار و فعالیت دست بکشند، برای دسترسی به وسایل و آلات مختلف مورد نیاز خود، مجبور به استعانت و استمداد از دشمنان خواهند بود که اسلامستیزان هرگز به تمام خواستههای مسلمانان لبیک نخواهند گفت و خدمات خود را با یکسری شروط اهانتآمیز عرضه خواهند کرد. همچنین، مسلم است که تولیدات بیکیفیت و سطح پایینی را در اختیار مسلمانان قرار داده و از ارائهی ماشینآلات و تولیدات پیشرفته به مسلمانان ابا میورزند و یا اَسرار تولیدات خود را مخفی نگه میدارند تا مسلمانان بهطور مداوم و مستمر به تولیدات آنها نیاز داشته باشند. این چنین ملت مسلمان را مصرفگرا بار آورده و تولیدات مستهلک خود را بر آنان به فروش میرسانند. این روند ادامه دارد و در تمام عرصههای تولید، برتر و مؤفقتر از مسلمانان هستند.
امروزه این واقعیت را همه میدانند که دشمنان اسلام سرّ مصنوعات غیراستهلاکی را میپوشانند چه رسد به اینکه آن را در اختیارشان قرار دهند، درحالیکه مسلمانان اجازهی ساختوساز آلات استهلاکی را دارند ولی تجار و فابریکههای بیگانگان مشغول آن هستند. دشمنان اسلام برای استمرار روند بهرهجویی از خیرات کشورهای اسلامی و احتکار و برتریخواهی خود، تلاش میکنند. درحقیقت، هیچ تقصیری متوجه دشمنان نیست؛ بلکه کوتاهی و کمفکری خود مسلمانان است که فرصتهای کاری خود را به دیگران واگذار کردهاند.
ج. شیوع جرایم در بین مسلمانان؛
اسباب ارتکاب جرائم بیشمار است؛ از جمله: بیکاری، نیازمندی، حب انتقام و… ، پس اگر مسلمانان کار نکنند، جوانانشان گمراه شده و قربانی جرائم و بدبختیها میگردند که علت آن بیکاری است. با بررسی وضعیت مسلمانان، بهخصوص در شرایط کنونی، درمییابیم که جوانان ما قربانی جنگ فکری و یورش رسانههای جهانی هستند که به هر جریمه و فجور ضد اخلاقی دعوت میدهند و از طرفی دیگر، کارگران غیر مسلمان با اختلاف اعتقادات و مذاهبشان انواع انحرافات و وسایل و امکانات ارتکاب جرائم را با خود دارند، مانند: سرقت، جادوگری، زنا، همجنسگرایی و… که از عادات محیط و کشور خودشان است و آنها را بهخاطر انتقامجویی از مسلمان در بین آنها ترویج و انجام میدهند که همهی اینها از مفاسد ترک کار توسط مسلمانان است.
ادامه دارد…