نویسنده: ابومهاجر

صهیونیزم

تعریف: صهیونیزم یک حرکت سیاسی و مذهبی متعصب و افراطی است که هدفش برپا نمودن دولت یهود در فلسطین میباشد، دولتی که توسط آن بر تمام جهان فرمانروایی نمایند، این نام را از (جبل صهیون) کوهی که در قدس واقع است گرفته‌اند، کوهی که گروه صهیونی می‌خواهد بالای آن هیکل سلیمان علیه‌السلام را درست نمایند، و دولتی برای خود برپا کنند که قدس پایتخت آن باشد، حرکت صهیونی به شخص (هرتزل) یهودی مرتبط می‌باشد، شخصی که داعی اول به طرف فکر صهیونیزم بود و مبنای این اندیشه در تمام جهان بر آراء و افکار وی بنا نهاده شده است.

تأسیس وافراد برازنده:

۱- حرکت رنجیدگان، که بعد از بازگشت از اسارت بابلی (۵۸۶-۵۳۸ق م) صورت گرفته بود، و هدف اولی آن بازگشت به صهیون و بنای هیکل سلیمان علیه‌السلام بود.

۲- حرکت بار کوخبا (۱۱۸-۱۳۸م) این شخص در دل‌های یهودیان شجاعت آفرید و آنان را به جمع شدن در فلسطین و تاسیس دولت یهودی در آنجا تشویق نمود

۵- حرکت دیوید روبین و شاگردش سولومون مولوخ (۱۵۰۱-۱۵۳۲م) که یهود را به ضرورت بازگشت و تاسیس دولت اسرائیل در فلسطین، تشویق نمودند.

۷- حرکت شبتای‌زفی ( ۱۶۲۶- ۱۶۷۶م) وی ادعا نموده بود که مسیح یهود و ناجی آنان می‌باشد، چون یهودیان آمادگی بازگشت به سوی فلسطین را شروع کردند، شبتای، نجات دهنده ایشان وفات نمود.

8.حرکت شدید صهیونیزم که بعد از کشتارهای یهودیان در روسیه در سال ۱۸۸۲م به راه افتاد، در همین دور هیکترجرمنی کتابی‌ به نام (بازگشت یهود به فلسطین مطابق اقوال پیامبران) تالیف کرد.

9- حرکت سرمايه‌داری: آن‌را روتشلید و موسی مونتفیوری رهبری می‌کردند، و هدف آن ایجاد مستعمرات یهودی در فلسطین بود.

10- حرکت فکری و استعماری در ابتدای قرن نوزدهم که به سوی برپا ساختن دولت یهود در فلسطین دعوت‌ نمود و با این هدف دوبار با سلطان عبدالحمید مقابله نموده بود ولی چون شکست خورده بود، بعد از آن صهیونیزم جهانی در راه دور ساختن سلطان و از بین بردن خلافت عثمانی از هیچ کوششی دریغ نکرد تا اینکه به وسیله ترور شخصیت‌ها، خریداری وزرا، اختطاف و فشارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی توانست به اهداف خود برسد.

هرتزل اولین مجلس جهانی یهود را در سال ۱۸۹۷م برگزار نمود و در جمع کردن یهودیان جهان به اطراف خویش کامیاب گردید. همچنان وی یهودیان زیرک و هشیار راجمع نموده بود که خطرناک‌ترین تصویبات تاریخ جهان را صادر کند.

 این تصویبات بنام (پروتوکول‌های حکمای صهیون) یاد می‌شود، و مأخوذ از کتب مقدس تحریف شده یهود می‌باشد، از آن وقت به بعد یهود سازمان‌های خویش را منظم و مستحکم نموده در راه تحقق اهداف خرابکارانه خویش به دقت، در خفاء و هوشیاری حرکت را آغاز نمودند که در زمان ما نتائج آن به همه عیان و روشن گردید.

افکار و معتقدات:

صهیونیزم یهودیان تمام جهان را اعضای یک ملیت می‌دانند که ملیت اسرائیل است و هدف آن تسلط یهود برتمام جهان می‌باشد و طریق رسیدن به آن را همانا برپا کردن حکومت خويش برسرزمین محشر، که از نیل تا فرات امتداد دارد، می‌دانند.

معتقد اند که ملت یهود جنس ممتازی است که باید سردار و حاکم باشد و دیگر تمام اقوام و ملت‌ها خدمت‌گاران آن باشند‌.

معتقداند که درست‌ترین راه برای فرمان‌روائی بر تمام جهان همانا برپایی حکومت به اساس تخویف، ارهاب و شدت است. اما (آزادی، مساوات، برادری) را بعنوان طعمه برای فریب جوانان قرار میدهند.

می‌گویند: امروز قوت و نیرو در بدست آوردن طلا و فرمانروایی بر سکان اقتصاد جهانی  است، پس لازم است که آن‌را به هر وسیله در قبضه خود داشته باشیم تا تسلط ما را برجهان آسان سازد.

می‌پندارند که سیاست ضد اخلاق بوده در آن فریب‌کاری و ریا ضروری می‌باشد، فضایل اخلاقی و راستی در عرف سیاست زشتی و بدی بشمار می‌رود.

می‌گویند: غرق ساختن امیین (ملت‌های غیر از یهود) در رذائل اخلاق، بوسیله ما و از طریق کسانی‌که ما آنان را آماده می‌سازیم از قبیل استاذان، خدمت‌کاران، زنان تربیه کننده اطفال و زنان رقاصه، ضروری می‌باشد.

می‌گویند: تا وقتیکه آرمان ما برآورده نشده لازم و ضروری است که از رشوت، فریب، و خیانت کار بگیریم.

ضرورست که برنشرات سیطره داشته باشیم زیرا قوت فعالی است که تمام جهان را به سوی آنچه اراده داریم سوق خواهد داد. و بوسیله آن میان حکام و رعیت شان دشمنی و مخالفت را توسعه بخشیم و میان تمام اقوام آتش‌ دشمنی و جنگ افروخته شود تا میان خود جنگ کنند و برای اقوام فقیر و مظلوم در لباس آزاد کنندگان آنان و نجات دهندگان شان از ظلم، با نقاب دموکراسی و حقوق بشر خود را پیش می‌کنند.

می‌گویند: لازم است که تمام وسائلی را که ضامن انتقال دارائی‌های امیین از خزانه‌های شان به صندوق‌های ما باشد به دست آوریم.

لازم است که میان اقوام و ملت‌ها این شانعه را پخش کنیم که آنان به سیاست نمی‌دانند و بهتر آنست که سیاست را به اهلش بگذارند تا تصمیم‌گیری در تمام عرصه‌های سیاسی بدست آن‌ها باشد.

ریشه های فکری و اعتقادی:

صهیونیزم قدامتی دارد به اندازه قدامت و سابقه تورات و تورات‌های تحریف شده آن‌ها است که روح قومیت را نزد یهود از همان ایام اول تازه میدارد و حرکت هرتزل تجدید و تنظیم صهیونیزم قدیم می‌باشد‌.

صهیونیزم برتعالیم تورات تحريف شده و تلمود بنا نهاده شده است، ولی باید گفت که تعدادی از رهبران صهیونیزم از جمله ملحدین بوده و یهودیت نزدشان حیثیت روپوش را در تحقیق اهداف سیاسی و اقتصادی شان دارد.

انتشار و جاهای نفوذ:

صهیونیت راه و طريقه سیاسی یهود جهانی می‌باشد بنابر آن در اکثر دستگاه‌های حکومتی جهان دست غالب و فعال یهود بشمار میرود و به مصلحت آن کار می‌کند. اسرائیل را رهبری نموده برایش برنامه ریزی می‌کند. و صدها گروه و حزب در اروپا و آمریکا در عرصه‌های مختلف برایش وجود دارد و بررسی درست نشان می‌دهد که یهودان فعلی در مرحله ترقی چشمگیری زندگی می‌کنند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version